Opakování pomocí kreslení nebo VR bludiště

Dnes pro vás mám 2 tipy na méně tradiční způsoby opakování online. První je kreslící hra, druhé je kvíz v podobě 3D/VR bludiště. Aplikace skribble.io a cospaces.io

skribbl.io

Skribbl je online hra, kde jeden hráč dostane zadané slovo a snaží se ho nakreslit tak, aby ho ostatní uhádli. Postupně se všichni hráči střídají v pozici kreslícího a hádajících. Lze hrát s předpřipravenými obecnými slovy, ale pro výuku se hodí možnost zadat vlastní slova.

Speciálně u složitějších slov a termínů se musí hráči zamyslet, jaká je podstata slova a jak ji nejlépe ztvárnit. A navíc to hráče dost bavilo, i když některá slova byla opravdu těžká.

Například pár slov z programování: algoritmus, podmínka, proměnná, cyklus, funkce, knihovna, vnořené cykly, …

cospaces.io

Program pro dveře s otázkou
Program pro dveře s otázkou

Cospaces.io je platforma pro tvorbu 3D a VR scén. Navíc obsahuje blokové programování alá Scratch. A obsahuje i bloky na kvízové otázky a reakce v případě správné/špatné odpovědi.

Vytvořil jsem tedy bludiště, s dveřmi které na kliknutí zobrazí otázku a v případě správné odpovědi se otevřou. Aby nebylo možné rychle prozkoušet všechny možnosti bez přemýšlení, přidal jsem před dveře ještě „zátaras“, který se zavře v případně špatné odpovědi a zabrání kliknutí na dveře. A zátaras se otevíral po 30s.

Nakonec jsem do bludiště umístil i náhodné (někdy i bizardní) věci. Bavilo mě pak poslouchat reakce studentů: „Tady sedí medvěd!“. Příklad mého kvízu na opakování Pythonu.

A jaké netradiční metody pro opakování používáte vy? Podělte se v komentářích!

Líbil se vám tento článek? Podělte se:
Facebooktwitterredditlinkedinmail